BABILONIA TEATRI

FOR A POP THEATER.
FOR A ROCK THEATER.
FOR A PUNK THEATER.

Babilonia Teatri burst onto the contemporary theatre scene, known for their unique voice that’s often described as a blend of pop, rock, and punk. Founded in 2005 by Enrico Castellani and Valeria Raimondi, the group creates bold plays – think of them as onstage litanies sculpted from the raw contradictions of our times, delivered with a rebellious spirit. They delve into the underbelly of provincial life, exposing it as a microcosm of universal struggles, tackling sensitive topics with a fearless, almost sacrilegious, approach that resonates deeply with our current anxieties. This courage earned them a prestigious Silver Lion award at the Venice Biennale (2016).

Considered one of Italy’s most vital and groundbreaking experimental theatre groups, Castellani and Raimondi wear many hats – playwrights, directors, and often even actors in their own productions – and have garnered numerous awards along the way.
Babilonia Teatri’s shows are a unique blend of theatrical elements. Their work is all about storytelling, incorporating photography and capturing fragments of reality. They frame our quirks, anxieties, and inner turmoil with a dose of irony, self-deprecation, and a healthy dose of deconstruction. They weave cynicism and love into the fabric of their performances.

Their theatre has been dubbed “pop rock punk” not just for its aesthetic, but also for its desire to be both popular and relevant. They strive to be provocative, not for shock value, but to spark conversations about the issues they raise. Their goal is to directly engage the minds and hearts of the audience, igniting reflection and emotion.

  • 2018
    Ubu Award Nomination
    Best new Italian text or playwriting
  • 2018
    Ubu Award Nomination
    Best sound project or original music
  • 2016
    Silver Lion of the Venice Biennale
  • 2013
    National Association of Theatre Critics
  • 2012
    Franco Enriquez Award for Civic Engagement
  • 2012
    Hystrio Award for Dramaturgy
  • 2011
    Ubu Award
    Best Italian novelty/research dramaturgy
  • 2010
    Prize off Teatro Stabile del Veneto
  • 2010
    Vertigine Award
  • 2009
    Theaters of Life Spectator Award
  • 2009
    Ubu Special Award
  • 2008
    Ubu Award Nomination
    Best Italian novelty/research dramaturgy
  • 2007
    Scenario Award
La notte poco prima della foresta è un totem al quale ci avviciniamo con slancio e timore insieme, per dare vita a un corpo a corpo con le parole, per sussurrarle e gridarle insieme. Non avremmo avuto l’ardore di metterci in bocca le parole di Koltès senza prima averle masticate, digerite e risputate fuori attraverso la nostra lingua madre: una lingua sporca, a metà strada tra lo slang e il dialetto: la lingua della pancia, dell’istinto, dell’umore, dell’amore, della verità, del non mediato. La durezza e la poesia della lingua madre ci permettono di aderire a Koltès: di sporcare le parole, di assegnargli un ritmo e un suono che ci appartengono, quello della strada, dello straniero, dell’amore. Due voci per un monologo: una parlata ed una segnata. Due voci che si contrappongono, si incontrano e si moltiplicano: che si fanno voce sola, che si fanno unisono, che si fanno mondo. Due voci a dialogare con una terza voce: la voce della musica elettronica suonata live sulla scena. Un gioco di specchi in cui lingue diverse si intrecciano e dialogano tra loro.

BABILONIA TEATRI ALLA GUIDA DI PERGINE SPETTACOLO APERTO

“Immaginare un festival per noi significa creare un’opera artistica. Significa mettersi in dialogo con la sua storia e col suo territorio per provare allo stesso tempo a dargli voce e ad esserne elemento di stimolo e di crescita. Vorremmo creare un festival in cui accogliere insieme artisti e pubblico, per metterne il teatro al centro e farne luogo di incontro e di scontro: di scambio reciproco. Un festival che sappia accostare, sovrapporre e intersecare linguaggi, generazioni e tradizioni diverse.”